thierryesther.reismee.nl

Day 2. Ride a bike true San Francisco

04.30 uur, ergens in Oakland, San Francisco CA. Een man wordt wakker in een bed welke niet de zijne is. Onwennig maar uitgerust doet hij zijn ogen open. Buiten hoort hij de sirenes van een politieauto met daarin hoogstwaarschijnlijk twee agenten die aan het einde van hun nachtdienst voor de zoveelste klus staan. Hij kijkt om zich heen. De vrouw welke naast hem ligt is de vrouw waarmee hij de laatste 5 jaar het bed heeft gedeeld. Hij buigt voorover om te kijken of hij een teken van leven kan opvangen. Nog vorens hij haar recht in haar gezicht kan aankijken draait de vrouw zich om! Ze is ook wakker! Those damn jet legs!!!!;-) Welkom bij dag 2 lieve kijkbuis kinderen.

Vandaag stond alles in het teken van sportief maar amusementvol bezig zijn. In de dus vroege ochtend, zijn wij er op uit getrokken in onze mega dikke Jeep om deze vervolgens te parkeren bij een nabijgelegen treinstation om hiermee verder te gaan richting SF city. Voor $8,50 parkeer je daar voor de dag je auto tegenover de prijzen van zo'n $10,- p/u in SF zelf vonden wij dit een prima optie. Aangekomen in SF hebben wij na het genot van een ontbijtje en een kop koffie bij de koffiefabriek met het groene logo onze weg vervolgd naar de fietsverhuur. Met z'n twee fietsen door SF is een echte aanrader. Wat zie je veel en maak je het bewust mee als je jezelf op deze manier door de stad verplaatst. Na een rit van zo'n 2,5 uur komen we aan bij het iconische landpunt welke een ieder kent als de Golden Gate Bridge. Mega imposant! We fietsen naar de meest mooie plekken om deze brug te kunnen bewonder in al haar schoonheid. En! Het is ook nog eens een dag waarbij de weergoden ons goed gezint zijn. De brug welke vele dagen bedekt gaat onder een dikke laag mist, is vandaag gehuld in zonnestralen. Prachtig!

Na deze brug te hebben gezien fietsen we via Baker Beach terug naar de stad via stadsparken en straatjes waarbij je jezelf waant in een moment je bijna op zoek bent naar Jesse Katsopolis, Danny Tanner en de Olsen Twins (Full House, voor de niet bekende). Eindscore van de dag: prachtige stukken SF gezien, een kilometer of 30 gefietst, een flink verbrande nek en armen omdat we ons "iets" vergist hadden in het weerbeeld van de dag en oja! Een parkeerbon:-( Foutje, maar daar wordt aan gewerkt.

Sylvia

Dat fietsfilmpje was top!
Het ziet er allemaal prachtig uit.
Stiekem jaloers ????
En heel leuk geschreven, schrijverstalent!

Han

Het is inderdaad alsof je rondloopt in de serie Full House....Heel herkenbaar... Het filmpje van de fietstocht met dat dartele deuntje was natuurlijk top, de kers op een mooie slagroomtaart... Dat de Weergoden jullie gunstig zijn gezind, is natuurlijk een meevaller van de 1e orde. Het komt jullie dan ook he-le-maal toe. Groeten van een gretige blogvolger!
Hier gaat alles goed, geen zorgen.