thierryesther.reismee.nl

Day 12 Natte voeten

Camelbag gevuld met 3 liter water, broodjes gesmeerd voor onderweg, reepjes energie gepakt, zonnebrand mee, camera opgeladen, we zijn klaar om te vertrekken! Vandaag op het programma, hiking "the narrows"!

Rond de klok van 7.30 zitten we in de auto onderweg naar Zion. Het is ongeveer 45 minuten rijden van ons motel naar de ingang van het park. Maar voordat het zover is moeten wij ons in het dorpje voor Zion nog laten voorzien van een waterdichte tas, 1 grote houten wandelstok, speciale sokken en waterschoenen! Want.... The narrows is een wandeltocht welke voor zo'n 90% door het water gaat welke qua hoogte varieert tussen net aan natte enkels en klamme pijpen van je boxershort zeg maar.

Ik Zion stappen we op een shuttle bus welke ons door het hele park rijdt naar de laatste stop waar wij eruit moeten om te gaan beginnen aan deze hike, "the temple of Zinuwaha" De hike begint met een 1,5 mijl stuk verhard pad waar ik de voorkeur heb gegeven aan mijn hardloopschoenen. Esther heeft haar vertrouwen al gelegd bij de gifgele waterschoenen. Na 1,5 mijl komen we aan bij het begin van wat naar afloop blijkt, een prachtige wandeltocht door een smalle vallei gevuld met stromend water, veel groen en mooie rotspartijen. Hoe verder wij de kloof ingaan hoe rustiger het wordt. Daar waar wij in het begin deze natte wandeltocht moesten delen met vele, lopen we inmiddels op stukken totaal alleen. Het is een mooi avontuur om samen te beleven en het lopen door het water en tegen de stroming in gaat ons steeds beter af.

Na bijna 5 uur door het water te hebben gelopen en een totale afstand te hebben afgelegd van zo'n 12 Km keren wij terug naar St. George om ons tegoed te doen aan een zelf samengestelde salade, gefrituurde kipstukken en een paar flessen bier van onze nieuwe favoriete supermarkt, Smith's. Morgen staat de volgende hike op het programma. En alleen daar kun je engelen tegenkomen.

Sylvia

Ik ga vandaag nog boeken, dat zegt genoeg lijkt mij!

Han

De foto die jullie zonden van het waden door het water doet jullie verhaal meer dan recht. Dit moet ook echt voor jullie een bijzondere ervaring zijn geweest, fysiek, maar ook spiritueel, als je deze plekken om je heen in je opneemt. Dit gaat weken duren om dit allemaal geestelijk ergens te laten landen....en dan zijn jullie nog maar halverwege........