thierryesther.reismee.nl

Day 9: Sin City

Gut wat gaan we Beatty missen.... NOT! Blij dat we door kunnen zijn we :-)

Na wat zelfgesmeerde bagels springen we de auto in. On to Sin City!!! Het is zo'n 2 uur rijden en het is alleen maar snelweg door dorre vlaktes. Saai maar toch vliegt de tijd tijdens zo'n rit. Waarom voelt dat in NL toch nooit zo?

Na een kleine 2 uur rijden we opeens een stad in, zomaar zit je dan in de voorsteden van Las Vegas. En opeens doemt daar de strip op. Hysterische gebouwen en lampjes, drukte en luxe auto's. En Ceasars Palace, ons hotel, past perfect in dat plaatje. Het blijkt het grootste verblijf van de hele strip en het totaalplaatje straalt alleen maar Romeinse tijd uit. Precies zoals we het ons hadden ingebeeld, maar dan is het in werkelijkheid nog 10x zo groot. Een wandeling van parkeergarage naar incheckbalie duurt dan ook bijna een half uur, inclusief verdwalen in de casino zalen. Een sport op zich!

We gooien er nog een upgrade tegenaan om toch het luxe gevoel te ervaren. Wat inhoudt dat we een 2x zo grote kamer krijgen, inclusief 2 aparte toiletten, dubbele inloopdouche én jacuzzi. Whoehoeeee. Wel krijgen we de tip om niets aan te raken in en op de minibar als we er geen gebruik van willen maken. Aanraken betekent de sensor onder het artikel activeren en dus al te moeten betalen. Een simpel klein doosje pinda's kost al 13 dollar. Je snapt dat we ver weg bleven van dat alles haha.

Snel wat eten in het hotel. We staan te popelen om de strip te verkennen en vergapen ons aan de extreme hotels en alle touristen. En helaas ook weer aan de vele zwervers op straat...

Bellagio toont ieder half uur zijn watershow en dat is toch wel het hoogtepunt van de stad voor ons. Kippenvel als het water meedanst op Tiesto. We kijken elkaar aan en knijpen in elkaars hand. Jaja, even een verliefd geluksmomentje...

Terug bij het hotel duiken we in een van de 7 zwembaden en nemen ons eerste echte ontspanmoment deze vakantie. Pfffffhh. Dan nog even de jacuzzi in op de kamer. Die hebben we natuurlijk niet voor niks.

We besluiten romantisch uit eten te gaan bij McDonald's (Esther kon het niet laten ;) ) en gaan opnieuw de strip verkennen. In de avond is alles mooi verlicht en schitteren de lampjes je tegemoet. Eerlijk? Je weet gewoon van gekkigheid niet waar je moet kijken. De Bellagio trekt weer en we besluiten er 2 watershows te zien. Michael Jackson en een country song dit keer. En met de verlichting erbij is het zelfs nóg mooier dan overdag. Ik wil een achtertuin later met zo'n fontijn!!!!

Tegen bijna middernacht komen we terug op de kamer. Lijkt wel alsof we eindelijk wennen aan het tijdsverschil. Morgen maar weer rustig aan doen. Ook wel ff lekker

Sylvia

Wat zullen jullie moe zijn van al die indrukken, maar het lijkt mij de perfecte plek om even bij te komen.
Alhoewel ;-)
Zo enorm benieuwd naar jullie verhalen en foto's!

Han

Las Vegas....Hometown of the One and Only True CSI. Verwachtte Thierry niet elk moment Our True Hero and Labrat Hodges ergens aan te treffen....hahahaha!
Moet een gewaarwording zijn om dingen uit een serie of roadtrip zoals met die Volendammers ( ik krijg de namen ff niet uit mijn strot ) te vergelijken met de realiteit zoals die jullie in overweldigende dynamiek moet overkomen.
Lucky bastards! En dat bedoelt Paps natuurlijk in de meest positieve en afgunstige zin van het Woord!

Jacqueline

Wat een mooi drieluik aan verhalen weer. Leuk om zo met jullie mee te kunnen en mogen leven en ik zie er alle plaatjes zo bij (maar dan met 2 andere jongelui op de foto). Heerlijk hoor jongens, zo'n once in a lifetime mooie reis. Geniet lekker verder. Liefs uit Nieuwegein