thierryesther.reismee.nl

Day 3 The Rock

Vandaag staat in het teken van die ene gevangenis die iedereen kent. Waar tal van Hollywood blockbusters over zijn gemaakt en waar tot zijn sluiting in maart 1963 meer dan 1500 gevangen hun tijd hebben gedaan waaronder Al Capone. Acht gevangenen waren vermoord door andere gevangenen, 36 keer is er geprobeerd te ontsnappen en de ontsnapping van juni 1962 de gene is welke het meest tot de verbeelding spreekt. Alcatraz...

Aangekomen op "The Rock" waan je jezef terug in de tijd. Ondersteund door een audiotour wordt het leven in deze gevangenis verteld doorgene die er ooit hun "thuis" vonden. Het is moeilijk te omschrijven wat voor een gevoel het geeft als je rond loopt in een gevang welke zo'n rijke historie heeft als deze. Het geeft is ronduit bijzonder te noemen.

Na een volle ochtend hier te zijn geweest sluiten we de dag af door wat te winkelen en verder door de straten van SF te slenteren. En bij gebrek aan Budweiser bij thuiskomst laat ome Freddy ons niet in de steek. Proost! Morgenochtend vertrekken we richting Yosemite National Park.

Sylvia

Ik was al een beetje jaloers, maar nu nog meer, en jullie zijn nog maar net begonnen, dat gaat wat worden.
Maar flink troost zoeken bij Jax en Chibs die mij vanmorgen om 05.00 wakker maakte, haha.

Han

Jullie foto's en verhaal geven het gevoel van Beklemming heel goed weer. Leuk, dat wat je normaal in serie's ziet en op andere wijze ook wel eens in documentaires, je nu in realiteit door kan wandelen. Dat moet meer dan een vreemde gewaarwording zijn.
En dit zijn dan al de eerste prachtige indrukken, die jullie opdoen. En dan moet de rest nog komen.....als dat een keer ingezonken is, whahaha, dan wordt Ge gek van Blijdschap, zeker en gewis...groeten van de Koning van de Kop van Zuid