thierryesther.reismee.nl

Day 6: Sonora surroundings

Naast Yosemite in de achtertuin, heeft de omgeving van Sonora nog veel meer te bieden. Dus vandaag staan er minder miles op de planning en meer locaties. Na ons vol te hebben gegeten aan het Fred zijn overvloedige ontbijt, stappen we in de auto naar Columbia.

Dit stadje is ontstaan in 1850 tijdens de Gold Rush en is altijd in ere gehouden. Zelfs na enkele brandjes. Terwijl je er rondloopt, verwacht je ieder moment Clint Eastwood op zijn paard... Western sfeer ter top!

Na wat cultuur snuiven rijden we door naar Moaning Cavern Adventure Park. Een diepe grot waarvoor je zo'n 250 treden naar beneden loopt op een oude stalen trap. De gids verteld ons uitgebreid en met wat standaard grapjes over het ontstaan van stalagnieten. Precieze verhaal ben ik alweer kwijt, maar indrukwekkend was het om te zien. For sure. En dan mag je weer 250 treden naar boven (hallo spierpijn van de trail gisteren!) en van een aangename 18gr stappen we buiten weer in een brandend zonnetje van +30gr.

Thierry zoekt bij de Natural Bridges nog even verkoeling in het ijskoude water en dan is het voedsel inslaan om te kunnen eten die avond en morgen lunch te hebben voor de trip naar Bishop. Omdat we daarom ook afscheid moeten gaan nemen van Fred en Doris, drinken we nog wat wijntjes en biertjes met Fred aan de bar. Die sloegen wel in kan ik je vertellen...

Off to bed, de wekker wordt gezet voor 5:05 uur!

Reacties

Reacties

Han

Goed om te lezen dat deze reis ook veel geestelijk voedsel oplevert......weer zo'n ervaring waarvan je denkt, dat hebben we eerder gezien op televisie of ander medium. Moesten jullie zelf niet zeven in de rivier om golddust te vinden? Soort van Yukon Gold Experience ervaren?
Fijn hoor! Jullie zijn wel actief in de weer, hoor, deze vakantie... Pakken jullie ook je rustmomenten wel....

Jacqueline

Hallo Jongelui, wij zijn zelf een midweekje weg geweest, dus heb nu jullie verhalen vanaf dag 2 even ingehaald. Wat hebben jullie al veel gedaan en geien zeg. Ik mis wel die ene foto met die beer !!! Maar wat een griezelige ervaring. Wij moeders (mijn zus en ikke dus) zeggen we eens tegen elkaar dat het maar goed is dat we niet alles weten. We zouden geen rustige minuut meer hebben. Geniet lekker verder en ben weer benieuwd naar de volgende verhalen . Groetjes van ons allebei.

Jacqueline

Grrrr, mijn toetsenbord werkt niet goed meer. Hij slaat regelmatig letters over. Heb ik mijn stukje hierboven zo goed nagekeken , mis ik toch nog letters. Maar goed, jullie zijn slim genoeg om te zien wat er hoort te staan. Doei doei

Sylvia

Een spookstadje, dat kan ik nog wel visualiseren.
Maar de rest......dat wordt foto's kijken en naar jullie verhalen luisteren, ik kan haast niet wachten.
Maar gelukkig voor jullie is het nog lang niet zo ver???? xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!