thierryesther.reismee.nl

Day 7: Wind and cold

We moeten afscheid gaan nemen van Fred en Doris vandaag. We vertrekken al vroeg, want vandaag staat opnieuw Yosemite op het programma en het is Labor Day Weekend. Oftewel, half Amerika rukt uit om naar datzelfde park te gaan. De wekker gaat af om 5:05 uur en beneden aangekomen blijkt Fred speciaal voor ons het ontbijt al klaargezet te hebben. Hij blijft er gezellig bij tot we vertrekken en dan gaan we op pad. Maar we mochten niet weg zonder zijn kaartje en de belofte eens terug te komen. We zijn een stel vrienden rijker!

De rit naar Yosemite gaat voorspoedig en vrij snel zitten we in het park, waar het al druk blijkt. Zoeken naar een parkeerplek achter de Village en op naar de korte trail richting Mirror Lakes. Helaas vinden we geen lake en dus ook geen mirror. De droogte deze zomer heeft het meer zo goed als droog gelegd. Wel spotten we nog een paar hertjes. Na nog een klein bezoekje aan het Visitors Centre gaan we maar door. De Tioga pass op richting Bishop. De tioga pass blijkt werkelijk prachtig en we genieten van de rit. Bovenop de berg, waar we zelf al op ruim 2,6km hoogte zitten, zien we nog steeds hoge bergen om ons heen. Onvoorstelbaar.

Na de bergen komen we al vrij snel langs Mammoth Lakes. Omdat we daar eerst zouden overnachten, maar we die airbnb hebben geannuleerd omdat die gast onbetrouwbaar bleek, zijn we er wel even doorheen gereden. Het blijkt een heus wintersport stadje en even buiten de auto staan is ook bijna niet te doen met ons 's zomerse outfit. Het waait hard en de thermometer raakt amper de 15 graden aan. Niet heel verrassend dat we dus ook gelijk besluiten naar Bishop door te rijden.

Dit blijkt een klein schattig dorpje te zijn met meer fastfood eettentjes dan inwoners. Motel 6 is hier voor ons vrij luxe, met 2 kingsize bedden en een koelkast. Waar een mens al blij van kan worden ;-) Na een burger eten bij Denny's sluiten we de dag af... Ja opnieuw al voor 22u 's avonds

Sylvia

Fred heb ik op foto gezien nadat hij een reactie op fb had gegeven, wat een markante kop, altijd fijn nieuwe vrienden erbij en dan vooral in Amerika. Je weet maar nooit;-)
Tioga pas ga ik ook ff googlen. Lijkt mij indrukwekkend zo te lezen.

Han

Na al weer ruim 2,5 uur werken en opleiding te hebben gegeven aan een vrouwelijke collega maak ik even tijd vrij om jullie verhaal te lezen na de vooraankondiging deze morgen. Jullie zijn dus vandaag enkele malen van de ene in de andere verbazing gerold. Dat moet ook even schakelen zijn. Jullie zijn behoorlijk on the move. dat zal best vermoeiend zijn. Groetjes van een door de kat gehavende dierenoppasser ( flinke haal op mijn rug )